czwartek, 20 marca 2014

Wywiad z przedstawicielem marki OPI w Polsce






Dzięki uprzejmości Pani Moniki Król (PR Manager), która poświęciła mi trochę czasu na targach Beauty Forum & SPA, mogłam przeprowadzić wywiad na temat marki OPI W Polsce. Jesteście ciekawe  o co pytałam? Jeżeli tak, to czeka was długa i ciekawa lektura :)


Czy firma Beauty In wystąpiła o współpracę z firmą OPI?

Firma Beauty In jest znanym od 20 lat dystrybutorem profesjonalnych marek kosmetycznych. To marka OPI nas „znalazła” i zaproponowała współpracę. To była dla nas zaszczytna propozycja, którą przyjęliśmy od razu.

Kiedy udało się nawiązać tą współprace?

Było to dokładnie 8 lat temu. Czyli 8 lat OPI jest w Polsce.

Jak wygląda nawiązanie współpracy z tak wielką marką? Bo nie oszukujmy się jest to jedna z czołowych marek na rynku lakierowym.

To najpotężniejsza marka w tej grupie produktowej na świecie, która jednocześnie stawiała i stawia bardzo duże wymagania swoim współpracownikom. Nasza firma musiała spełnić wszystkie warunki, wpływające na obsługę takiej marki - zarówno lokalowe, magazynowe oraz oczywiście zatrudnić osoby na poszczególne stanowiska. Jest manager marki, dział PR, dział marketingu oraz oczywiście opiekunowie marki w terenie, doradcy klienta.

Jak wyglądały początki marki OPI w Polsce? 

Początki były skromne, musieliśmy uważać, aby nie przeinwestować. Ale OPI rozwinęło się w Polsce bardzo szybko. Można powiedzieć, że na tę popularność nie byliśmy przygotowani. Choć kiedy zaprezentowaliśmy markę na pierwszych targach, na bardzo małym jeszcze wówczas stoisku, klienci omijali nas szerokim łukiem. Szli do innych bardziej znanych im marek. Byliśmy przerażeni, martwiliśmy się, że nikt nie będzie chciał naszych produktów, bo są nieznane. Szybko jednak klienci dowiedzieli się, że OPI jest już w Polsce. Pierwszymi naszymi klientami były osoby, które znały markę ze Stanów Zjednoczonych. Są do dziś jednymi z naszych najlepszych klientów.

Które lakiery sprzedają się najlepiej i są na szczycie listy top seller?

Mamy takie lakiery. Nazywają się u nas TOP of the TOP. Dlatego, że od lat należą do „must have”. Mimo że zmieniają się gusta, zmieniają się kolekcje, trendy, to one nadal są topowymi. Jest około 10-15 takich kolorów z różnych kolekcji. Ta liczba się powiększa wraz z sukcesem nowych odcieni.
 


Jaki jest najdroższy lakier wyprodukowany przez firmę OPI? 

To lakier, który zawierał drobinki złota 18K. Pochodził z kolekcji Skyfall. Wrócił w kolekcji Mariah Carey Holiday i zawierał drobinki złota i srebra. 



Wszystkie kolekcje OPI trafiają do Polski?

Wszystkie. Założyliśmy sobie, od samego początku, że będziemy naszym klientom udostępniać wszystkie wyprodukowane nowości. Nie sprowadzamy jedynie kolorów lakierów z dużo starszych kolekcji, które są nieatrakcyjne dla Polek.

Czy istniałaby szansa sprowadzenia danego koloru, którego nie ma w Polsce? 

Jest taka możliwość, oczywiście. Klient może złożyć tzw. specjalne zamówienie. Natomiast nie możemy zamówić mniej niż 6 sztuk danego koloru.

Jak wygląda zamawianie nowej kolekcji do Polski?

Zamawianiem produktów zajmuje się Brand Manager marki OPI w Polsce. Kiedy dostajemy informację od OPI o nowej kolekcji, rozpoczynamy analizę zapotrzebowania na dane kolory i powstają prognozy zamówienia. Nowa kolekcja dociera do nas wraz z produktami regularnymi, drogą morską lub lotniczą. Najczęściej jest już w naszym magazynie na długo przed wprowadzeniem jej do sprzedaży.

Ile czasu trwa wprowadzenie na rynek nowej kolekcji od momentu kiedy się Państwo o niej dowiadują?

O kolekcji Brazil na przykład dowiedzieliśmy się we wrześniu. Czyli mamy mniej więcej około 5 miesięcy na wprowadzenie produktu na rynek. Wcześniej zanim kolekcja trafi do sprzedaży, zamawiamy produkty pod PR. Są to produkty dla dziennikarzy i prasy kolorowej. Oni muszą wiedzieć o nowej kolekcji przynajmniej 2 miesiące wcześniej, dlatego że przygotowują swoje magazyny właśnie z 2 miesięcznym wyprzedzeniem.

Czy można kupić lakiery OPI stacjonarnie bezpośrednio od firmy Beauty In?

Tak. Mamy autoryzowane oddziały naszej firmy Beauty In jako dystrybutora marki OPI. Takie oddziały znajdują się w Warszawie, Gdańsku i Krakowie oraz w Łodzi – siedzibie głównej.  W tej chwili pracujemy nad otwarciem oddziału w Poznaniu. Myślę że w ciągu roku uda się go otworzyć.

OPI często oferuje gadżety, które można kupić w zestawach, czy można je nabyć oddzielnie? 

Nie. Gadżety dodawane są do zestawów jako bonus.

OPI stworzyło mieszalnik do GEL COLORS oraz zwykłych lakierów. Czy będzie go można kupić w Polsce? 

Tak, spodziewamy się go. Nikt go wprawdzie  jeszcze nie widział, jedynie na zdjęciu.

Wiadomo w jakiej będzie cenie? 

Nie. Z tego co mi wiadomo, będzie dodawany do zestawów jako gratis. Czy będzie sprzedawany osobno, tego nie wiem.

Nagle zrobiła się moda na lakiery hybrydowe. Firma OPI wypuściła również swoje kolory w hybrydzie. Najpierw powstała bazowa seria, która jest uzupełniana o kolory z nowych kolekcji. Czy będą uzupełniane starsze kolekcje, które mają bardzo ładne kolory ale nie ma ich w GEL COLOR.

Najważniejsza sprawa, nasz żel kolorowy (Gel Color) nie jest hybrydą! Jego skład chemiczny jest zupełnie inny niż w przypadku lakierów hybrydowych. Ma inny wpływ na płytkę paznokciową.
Sukcesywnie nasza kolekcja gel color uzupełniana jest o lakiery klasyczne i nowości. Niedawno pokazał się zestaw kolorów czerwieni, które są topowymi czerwieniami OPI. Przed nami kolory letnie brights w żelu. 

Czy istnieje szansa obniżenia cen lakierów OPI w Polsce? bo cena 50zł w Sephorze czy Douglasie jest ceną kosmiczną, tym bardziej że OPI nie jest łatwo dostępną marką.

OPI to prestiżowa marka. Cena zależy od jakości. Perfumerie typu Douglas i Sephora w swojej ofercie mają marki selektywne, zatem ceny nie powinny szokować. Być może wkrótce dostępność OPI w ogóle zostanie ograniczona – słyszałam o takich założeniach. Dostępność produktów ma być kontrolowana.

Czy wy jako dystrybutor odpowiedzialny za rynek polski możecie sugerować pomysł na nową kolekcję?

Kiedyś zaproponowaliśmy powstanie kolekcji Poland. Twórczyni marki – Suzi Weiss Fishmann wzięła to pod uwagę. Ostatecznie doczekaliśmy się trzech kolorów dedykowanych Polsce w kolekcji Euro Centrale.

Jakie czekają nas nowości na lato?

Szykuje się wspaniała kolekcja Coca - Cola. Jest to wybitnie ważna dla OPI kolekcja, ponieważ podpisanie umowy z Coca - Colą jest dużym osiągnięciem. 2 ikony, 2 najbardziej rozpoznawalne butelki na świecie w różnych kategoriach. Pracujemy nad fantastycznymi kampaniami reklamowymi w prasie. I nie ze względu na same kolory tylko ze względu na kooperację dwóch wybitnych marek. Pamiętajmy że w grupie Coca - Coli jest jeszcze Fanta i Sprite. I również pojawią kolory pod te napoje. Widziałam już lakiery. Kolory odpowiadają opakowaniom napojów z grupy Coca-Coli. Kolekcja ta w Polsce pojawi się na początku czerwca. Oprócz Coca - Coli pojawi się kolekcja lakierów neonowych, obłędnych, przepięknych! 


Usłyszałam też że będzie kolekcja dla Forda Mustanga. Z tym że tutaj nie wiem czy będzie dostępna poza Stanami Zjednoczonymi, bowiem Ford Mustang nie jest zbyt popularny w wielu krajach poza USA. 


11 komentarzy:

  1. super wywiad:D tylko nie podoba mi się to że mają zmiejszyć dostęp. bez sensu zupełnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mało tego, na targach też może nie będzie sprzedaży

      Usuń
    2. Wrrrr, to nie są dobre wiadomości :(
      Szczególnie, że w sklepach typu Sephora nowe kolekcje pojawiają się z dużym opóźnieniem a i jakość samych lakierów pozostawia wiele do życzenia. Niejednokrotnie widziałam brzydko rozwarstwiony lakier, bo był wielokrotnie otwierany :/

      Usuń
    3. jak dziwnie, że na targach może ich nie być! o.o

      Usuń
  2. o tym topie z Bonda marzę do dzisiaj a jest całkowicie nie osiągalny...

    OdpowiedzUsuń
  3. Łał, w końcu coś do poczytania, a nie tylko nowości (zagraniczne blogi są pierwsze, zero zaskoczenia :-P, btw o Coca Coli i Mustangu też już słyszałam) i piaski...
    Bardzo udany wywiad :-) Gratuluję! Mam nadzieję, że będziesz dawać więcej takich wpisów bo to duża rzadkość na polskich blogach no i świetny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  4. ale super pomysł na posta i super wywiad! z przyjemnością przeczytałam :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Oh niech kolekcja mustanga będzie dostępne w Europie <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny wywiad, podobają mi się tego typu posty! :)
    Śmiesznie, że na początku listy najbardziej popularnych kolorów jest granat... :D Najbardziej z tej grupy podoba mi się Dutch Tulips ^^ Bardzo jestem ciekawa tej kolekcji z Coca-Colą! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej sprzedającym się kolorem jest Big Red Apple. Kolory na zdjęciu umieściłam losowo.

      Usuń
  7. Chciałabym kiedyś spróbować ten lakier z drobinkami złota, ale to chyba tylko z czystego snobstwa :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Ci za każdy komentarz umieszczony na moim blogu. Sprawia mi ogromna frajdę i motywuje do dalszych postów ;]