Dzięki uprzejmości Pani Joanny z firmy NAILCO, wyłącznego
dystrybutora marki ZOYA w Polsce, miałam okazję przeprowadzić wywiad na temat
obecności tej marki w Polsce . Jeżeli jesteście ciekawi tego wywiadu to
zapraszam do lektury ^^
Jak długo istnieje
firma NAILCO na rynku polskim?
Istniejemy na rynku polskim od 2,5 roku. Swoją działalność
zaczęliśmy od dystrybucji marki ZOYA w Polsce.
Zaczęli Państwo od
razu od współpracy z marką ZOYA a nie jako samodzielna firma?
Wcześniej nie zajmowaliśmy się kosmetyką profesjonalną,
naszą pierwszą inicjatywą w tym obszarze było sprowadzenie marki ZOYA do
Polski.
Jak zaczęła się ta
współpraca? Państwo napisali do marki ZOYA, czy może firma ZOYA zgłosiła się do
Państwa z propozycją współpracy?
Sama od lat bardzo interesuję się kosmetyką, zarówno
kolorową i jak i białą. Zawsze miałam marzenie aby sprowadzić do Polski dobrą
markę kosmetyków, wysokiej jakości, markę, która jest ceniona na świecie, za
którą coś fajnego stoi. Zaczęłam się rozglądać za taką marką. ZOYA wzbudziła
moje największe zainteresowanie. Skontaktowaliśmy się z właścicielem marki ZOYA
w USA. Przedstawiliśmy naszą strategię wprowadzenia marki na rynek Polski i tak
nawiązała się współpraca.
W firmie NAILCO można
znaleźć również inne marki jak np.
Barielle.
Tak, posiadamy w ofercie kosmetyki Barielle. Są to wysokiej
jakości produkty amerykańskie do pielęgnacji dłoni i stóp. Jednak naszą główną
marką w portfolio, na której się skupiamy jest ZOYA. ZOYA oraz pielęgnacyjne
kosmetyki tego samego producenta pod marką Qtica, stanowią większość naszej
oferty.
Z tego co zauważyłam
z produktów Barielle mają Państwo tylko w ofercie odżywki?
Z Barielle mamy tylko preparaty pielęgnujące. Chociaż sama
firma ma w swojej ofercie również paletę lakierów. Na dzień dzisiejszy nie mamy
jednak w planach sprowadzenia ich do Polski.
Jaka jest najlepiej
sprzedająca się seria lakierowa?
Ogromną furorę zrobiła seria Pixie Dust. Kiedy zaczęliśmy
współpracę z ZOYĄ, tego typu lakierów o strukturalnej formule jeszcze na rynku
nie było. Kolekcja Pixie Dust okazała się serią przełomową. ZOYA była jednym z
pionierów lakierów strukturalnych. Powstał filmik promujący nową serię
ukazujący niesamowity efekt połączenia magicznego pyłku z lakierem do paznokci.
Pierwsza seria Pixie Dust składała się z 6 podstawowych kolorów, teraz z
ofercie mamy już ich 18, a
kolekcja wiosenna przyniesie kolejne 3 nowe kolory Pixie. Efekt strukturalnych
lakierów, matowych a jednocześnie magicznie lśniących bardzo przypadł do gustu
naszym klientkom a seria zdobyła szerokie
grono wielbicielek. Oczywiście inne lakiery ZOYA również przyciągają do siebie
rzesze fanek, zarówno ze względu na
ogromny wybór kolorów (prawie 400) jak i doskonałą jakość.
Czy marka ZOYA
wypuściła lakier, który był droższy niż lakiery, z którymi mamy na co dzień do
czynienia?
Był taki lakier, ale nie sprowadziliśmy go do Polski, gdyż
marka dopiero co się na naszym rynku pojawiła. Był to lakier nawierzchniowy z
drobinkami 18k złota.
Jaki kolor/kolory
najlepiej się sprzedają?
Największym hitem z kolekcji Pixi Dust i w ogóle, jest kolor
Godiva ZP658. Z tradycyjnych lakierów ogromnym powodzeniem cieszy się kolor
Charisma – intensywny „papieski” fiolet,
neonowy różowy kolor Ali, a także klasyczne kolory – np. czerwienie
Carmen, Sooki. Kolorów w ofercie
ZOYA jest prawie 400 i każda klientka na pewno znajdzie coś dla siebie.
Czy wy, jako firma NAILCO
możecie sugerować pomysły do nowych kolekcji?
Niestety nie mamy takiej możliwości. Jednak każdego roku
odbywamy spotkania z producentem i na pewno zadamy takie pytanie, czy taka
możliwość byłaby w przyszłości . Miejmy nadzieję, że tak.
Jak wygląda
sprowadzenie nowej kolekcji na rynek Polski?
Dostajemy informację o nowej kolekcji na około miesiąc przed
wprowadzeniem na rynek światowy. Na podstawie naszego doświadczenia z polskiego
rynku szacujemy zamówienie danych kolorów. Polki głównie preferują kolory
kremowe, czyli te bez żadnych drobinek czy brokatu. Jednakże piękne kolory
metaliczne i brokatowe, których w ofercie ZOYA nie brakuje, również mają swoje
wielbicielki.
Następnie wprowadzamy cały proces logistyczny i transportowy,
i kolekcja przyjeżdża do Polski.
Czy wszystkie
kolekcje trafiają na rynek Polski?
Tak, wszystkie kolekcje zamawiamy na rynek polski.
Jest możliwość
zakupienia lakierów ZOYA stacjonarnie czy tylko przez internet?
Do tej pory ZOYA była dystrybuowana przez salony kosmetyczne
i manicure, które z nami współpracują, oraz przez oficjalny sklep internetowy
na zoyacolors.pl . Niedługo szykuje się dla nas
wielkie wydarzenie. Otwieramy pierwszy w Polsce showroom ZOYA, który znajdować
się będzie w Warszawie przy ul. Wynalazek 2a. Planujemy jego otwarcie w
kwietniu. Informacja, iż showroom został uruchomiony na pewno pojawi się na
naszych stronach a także na naszym profilu na Facebooku.
Showroom ZOYA to miejsce dedykowane zarówno naszym klientkom
profesjonalnym, gdzie będzie można obejrzeć wszystkie nasze kolory, dokonać
zakupu, porozmawiać o współpracy, a także w przyszłości skorzystać ze szkoleń.
Klientki detaliczne również będą mogły dokonywać zakupów, a także, w drugiej
cześci showroomu skorzystać z usług firmowego manicure i pedicure.
Czym może pochwalić
się ZOYA?
Marka ZOYA zawsze podkreśla jak bardzo ważne jest dla niej
bezpieczeństwo produktów. Produkty ZOYA zawsze były bezpieczne w używaniu, od
samego początku istnienia, zanim jeszcze prawo nałożyło ograniczenia w używaniu
takich składników, nie zawierały żadnych agresywnych substancji jak toluen,
formaldehyd, DBP a nawet kamfora, która może uczulać. Lakiery ZOYA mogą być używane przez alergików,
kobiety w ciąży.
Naszą duma jest również wysoka jakość, trwałość jak i
ogromna paleta kolorów, która nie raz wprawiała w zachwyt nasze klientki.
Ostatnio robi się
modne zakładanie blogów przez firmy kosmetyczny. Czy firma NAILCO tez planuje
coś takiego?
Na ten moment nie mamy takich planów. W pierwszej kolejności
planujemy otwarcie showroomu, o czym wspomniałam wcześniej. Nie jest
wykluczone, że taki blog kiedyś się pojawi. Na pewno teraz będziemy rozwijać
naszego fanpaga na facebooku (Zoya Colors Polska). Prawdopodobnie powstanie też
fanpage dedykowany właśnie showroomowi.
O kurcze. Chętnie bym pomalowała sobie paznokcie tym lakierem ze złotem! :D
OdpowiedzUsuńDużo ciekawych informacji. Fajnie że udało Ci się przeprowadzić taki wywiad :)
Miło się czytało. :)
OdpowiedzUsuńZaskoczyli mnie tym, że najpopularniejszy lakier to Godiva :)
OdpowiedzUsuńA mnie to nie zdziwilo bo ten piasek jest genialny
UsuńFajnie się czytało - a jeszcze fajniej oglądało te cudeńka. Zielenie z pierwszego zdjęcia są zachwycające! :)
OdpowiedzUsuńŚmiesznie, jaka różnica jest między Zoyą a OPI jeśli chodzi o sprowadzenie lakierów do Polski! Zoya dużo później się dowiaduje o nowych kolekcjach ;) Podobają mi się takie wywiady :D
OdpowiedzUsuńTez sie zdziwilam ze tak pozno sie dowiaduja
Usuńno strasznie późno w porównaniu do OPI.
UsuńFajny wywiad :)
zdziwiłam się tylko że w bestsellerach nie ma żadnego nudziaka... ;]
Przecież Godiva to nude :)
UsuńAh.. Jak mi się marzą piaski Zoya... :D
OdpowiedzUsuńWierze :D ja juz ich troche mam ^^
Usuńoj świetny ten wywiad i aż się chce czytać więcej :) piękne piaski
OdpowiedzUsuń