wtorek, 25 marca 2014

Wywiad z dystrybutorem marki ZOYA w Polsce






Dzięki uprzejmości Pani Joanny z firmy NAILCO, wyłącznego dystrybutora marki ZOYA w Polsce, miałam okazję przeprowadzić wywiad na temat obecności tej marki w Polsce . Jeżeli jesteście ciekawi tego wywiadu to zapraszam do lektury ^^


Jak długo istnieje firma NAILCO na rynku polskim?

Istniejemy na rynku polskim od 2,5 roku. Swoją działalność zaczęliśmy od dystrybucji marki ZOYA w Polsce.

Zaczęli Państwo od razu od współpracy z marką ZOYA a nie jako samodzielna firma?

Wcześniej nie zajmowaliśmy się kosmetyką profesjonalną, naszą pierwszą inicjatywą w tym obszarze było sprowadzenie marki ZOYA do Polski.

Jak zaczęła się ta współpraca? Państwo napisali do marki ZOYA, czy może firma ZOYA zgłosiła się do Państwa z propozycją współpracy?

Sama od lat bardzo interesuję się kosmetyką, zarówno kolorową i jak i białą. Zawsze miałam marzenie aby sprowadzić do Polski dobrą markę kosmetyków, wysokiej jakości, markę, która jest ceniona na świecie, za którą coś fajnego stoi. Zaczęłam się rozglądać za taką marką. ZOYA wzbudziła moje największe zainteresowanie. Skontaktowaliśmy się z właścicielem marki ZOYA w USA. Przedstawiliśmy naszą strategię wprowadzenia marki na rynek Polski i tak nawiązała się współpraca.

W firmie NAILCO można znaleźć również inne marki jak np.  Barielle.

Tak, posiadamy w ofercie kosmetyki Barielle. Są to wysokiej jakości produkty amerykańskie do pielęgnacji dłoni i stóp. Jednak naszą główną marką w portfolio, na której się skupiamy jest ZOYA. ZOYA oraz pielęgnacyjne kosmetyki tego samego producenta pod marką Qtica, stanowią większość naszej oferty.

Z tego co zauważyłam z produktów Barielle mają Państwo tylko w ofercie odżywki?

Z Barielle mamy tylko preparaty pielęgnujące. Chociaż sama firma ma w swojej ofercie również paletę lakierów. Na dzień dzisiejszy nie mamy jednak w planach sprowadzenia ich do Polski.

Jaka jest najlepiej sprzedająca się seria lakierowa?

Ogromną furorę zrobiła seria Pixie Dust. Kiedy zaczęliśmy współpracę z ZOYĄ, tego typu lakierów o strukturalnej formule jeszcze na rynku nie było. Kolekcja Pixie Dust okazała się serią przełomową. ZOYA była jednym z pionierów lakierów strukturalnych. Powstał filmik promujący nową serię ukazujący niesamowity efekt połączenia magicznego pyłku z lakierem do paznokci. Pierwsza seria Pixie Dust składała się z 6 podstawowych kolorów, teraz z ofercie mamy już ich 18, a kolekcja wiosenna przyniesie kolejne 3 nowe kolory Pixie. Efekt strukturalnych lakierów, matowych a jednocześnie magicznie lśniących bardzo przypadł do gustu naszym klientkom a seria zdobyła  szerokie grono wielbicielek. Oczywiście inne lakiery ZOYA również przyciągają do siebie rzesze fanek, zarówno ze względu  na ogromny wybór kolorów (prawie 400) jak i doskonałą jakość.


Czy marka ZOYA wypuściła lakier, który był droższy niż lakiery, z którymi mamy na co dzień do czynienia?

Był taki lakier, ale nie sprowadziliśmy go do Polski, gdyż marka dopiero co się na naszym rynku pojawiła. Był to lakier nawierzchniowy z drobinkami 18k złota. 

 

Jaki kolor/kolory najlepiej się sprzedają?

Największym hitem z kolekcji Pixi Dust i w ogóle, jest kolor Godiva ZP658. Z tradycyjnych lakierów ogromnym powodzeniem cieszy się kolor Charisma – intensywny „papieski” fiolet,  neonowy różowy kolor Ali, a także klasyczne kolory – np. czerwienie Carmen, Sooki. Kolorów w ofercie ZOYA jest prawie 400 i każda klientka na pewno znajdzie coś dla siebie.


Czy wy, jako firma NAILCO możecie sugerować pomysły do nowych kolekcji?

Niestety nie mamy takiej możliwości. Jednak każdego roku odbywamy spotkania z producentem i na pewno zadamy takie pytanie, czy taka możliwość byłaby w przyszłości . Miejmy nadzieję, że tak.

Jak wygląda sprowadzenie nowej kolekcji na rynek Polski?

Dostajemy informację o nowej kolekcji na około miesiąc przed wprowadzeniem na rynek światowy. Na podstawie naszego doświadczenia z polskiego rynku szacujemy zamówienie danych kolorów. Polki głównie preferują kolory kremowe, czyli te bez żadnych drobinek czy brokatu. Jednakże piękne kolory metaliczne i brokatowe, których w ofercie ZOYA nie brakuje, również mają swoje wielbicielki. 
Następnie wprowadzamy cały proces logistyczny i transportowy, i kolekcja przyjeżdża do Polski. 

Czy wszystkie kolekcje trafiają na rynek Polski?

Tak, wszystkie kolekcje zamawiamy na rynek polski.

Jest możliwość zakupienia lakierów ZOYA stacjonarnie czy tylko przez internet?

Do tej pory ZOYA była dystrybuowana przez salony kosmetyczne i manicure, które z nami współpracują, oraz przez oficjalny sklep internetowy na zoyacolors.pl  . Niedługo szykuje się dla nas wielkie wydarzenie. Otwieramy pierwszy w Polsce showroom ZOYA, który znajdować się będzie w Warszawie przy ul. Wynalazek 2a. Planujemy jego otwarcie w kwietniu. Informacja, iż showroom został uruchomiony na pewno pojawi się na naszych stronach a także na naszym profilu na Facebooku. 
Showroom ZOYA to miejsce dedykowane zarówno naszym klientkom profesjonalnym, gdzie będzie można obejrzeć wszystkie nasze kolory, dokonać zakupu, porozmawiać o współpracy, a także w przyszłości skorzystać ze szkoleń. Klientki detaliczne również będą mogły dokonywać zakupów, a także, w drugiej cześci showroomu skorzystać z usług firmowego manicure i pedicure.

Czym może pochwalić się ZOYA?

Marka ZOYA zawsze podkreśla jak bardzo ważne jest dla niej bezpieczeństwo produktów. Produkty ZOYA zawsze były bezpieczne w używaniu, od samego początku istnienia, zanim jeszcze prawo nałożyło ograniczenia w używaniu takich składników, nie zawierały żadnych agresywnych substancji jak toluen, formaldehyd, DBP a nawet kamfora, która może uczulać.  Lakiery ZOYA mogą być używane przez alergików, kobiety w ciąży.
Naszą duma jest również wysoka jakość, trwałość jak i ogromna paleta kolorów, która nie raz wprawiała w zachwyt nasze klientki.

Ostatnio robi się modne zakładanie blogów przez firmy kosmetyczny. Czy firma NAILCO tez planuje coś takiego?

Na ten moment nie mamy takich planów. W pierwszej kolejności planujemy otwarcie showroomu, o czym wspomniałam wcześniej. Nie jest wykluczone, że taki blog kiedyś się pojawi. Na pewno teraz będziemy rozwijać naszego fanpaga na facebooku (Zoya Colors Polska). Prawdopodobnie powstanie też fanpage dedykowany właśnie showroomowi.

12 komentarzy:

  1. O kurcze. Chętnie bym pomalowała sobie paznokcie tym lakierem ze złotem! :D

    Dużo ciekawych informacji. Fajnie że udało Ci się przeprowadzić taki wywiad :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaskoczyli mnie tym, że najpopularniejszy lakier to Godiva :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mnie to nie zdziwilo bo ten piasek jest genialny

      Usuń
  3. Fajnie się czytało - a jeszcze fajniej oglądało te cudeńka. Zielenie z pierwszego zdjęcia są zachwycające! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Śmiesznie, jaka różnica jest między Zoyą a OPI jeśli chodzi o sprowadzenie lakierów do Polski! Zoya dużo później się dowiaduje o nowych kolekcjach ;) Podobają mi się takie wywiady :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez sie zdziwilam ze tak pozno sie dowiaduja

      Usuń
    2. no strasznie późno w porównaniu do OPI.

      Fajny wywiad :)
      zdziwiłam się tylko że w bestsellerach nie ma żadnego nudziaka... ;]

      Usuń
    3. Przecież Godiva to nude :)

      Usuń
  5. Ah.. Jak mi się marzą piaski Zoya... :D

    OdpowiedzUsuń
  6. oj świetny ten wywiad i aż się chce czytać więcej :) piękne piaski

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Ci za każdy komentarz umieszczony na moim blogu. Sprawia mi ogromna frajdę i motywuje do dalszych postów ;]