Dzięki uprzejmości Pani
Moniki Król (PR Manager), która poświęciła mi trochę czasu na targach
Beauty Forum & SPA, mogłam przeprowadzić wywiad na temat marki OPI W
Polsce. Jesteście ciekawe o co pytałam? Jeżeli tak, to czeka was długa
i ciekawa lektura :)
Czy
firma Beauty In wystąpiła o współpracę z firmą OPI?
Firma
Beauty In jest znanym od 20 lat dystrybutorem profesjonalnych marek
kosmetycznych. To marka OPI nas „znalazła” i zaproponowała współpracę. To była
dla nas zaszczytna propozycja, którą przyjęliśmy od razu.
Kiedy
udało się nawiązać tą współprace?
Było
to dokładnie 8 lat temu. Czyli 8 lat OPI jest w Polsce.
Jak
wygląda nawiązanie współpracy z tak wielką marką? Bo nie oszukujmy się jest to
jedna z czołowych marek na rynku lakierowym.
To
najpotężniejsza marka w tej grupie produktowej na świecie, która jednocześnie
stawiała i stawia bardzo duże wymagania swoim współpracownikom. Nasza firma
musiała spełnić wszystkie warunki, wpływające na obsługę takiej marki - zarówno
lokalowe, magazynowe oraz oczywiście zatrudnić osoby na poszczególne
stanowiska. Jest manager marki, dział PR, dział marketingu oraz oczywiście
opiekunowie marki w terenie, doradcy klienta.
Jak
wyglądały początki marki OPI w Polsce?
Początki
były skromne, musieliśmy uważać, aby nie przeinwestować. Ale OPI rozwinęło się
w Polsce bardzo szybko. Można powiedzieć, że na tę popularność nie byliśmy
przygotowani. Choć kiedy zaprezentowaliśmy markę na pierwszych targach, na
bardzo małym jeszcze wówczas stoisku, klienci omijali nas szerokim łukiem. Szli do innych bardziej znanych im marek.
Byliśmy przerażeni, martwiliśmy się, że nikt nie będzie chciał naszych
produktów, bo są nieznane. Szybko jednak klienci dowiedzieli się, że OPI jest
już w Polsce. Pierwszymi naszymi klientami były osoby, które znały markę ze
Stanów Zjednoczonych. Są do dziś jednymi z naszych najlepszych klientów.
Które
lakiery sprzedają się najlepiej i są na szczycie listy top seller?
Mamy
takie lakiery. Nazywają się u nas TOP of the TOP. Dlatego, że od lat należą do
„must have”. Mimo że zmieniają się gusta, zmieniają się kolekcje, trendy, to
one nadal są topowymi. Jest około 10-15 takich kolorów z różnych kolekcji. Ta
liczba się powiększa wraz z sukcesem nowych odcieni.
Jaki
jest najdroższy lakier wyprodukowany przez firmę OPI?
To lakier,
który zawierał drobinki złota 18K. Pochodził z kolekcji Skyfall. Wrócił w
kolekcji Mariah Carey Holiday i zawierał drobinki złota i srebra.
Wszystkie
kolekcje OPI trafiają do Polski?
Wszystkie.
Założyliśmy sobie, od samego początku, że będziemy naszym klientom udostępniać
wszystkie wyprodukowane nowości. Nie sprowadzamy jedynie kolorów lakierów z
dużo starszych kolekcji, które są nieatrakcyjne dla Polek.
Czy
istniałaby szansa sprowadzenia danego koloru, którego nie ma w Polsce?
Jest
taka możliwość, oczywiście. Klient może złożyć tzw. specjalne zamówienie.
Natomiast nie możemy zamówić mniej niż 6 sztuk danego koloru.
Jak
wygląda zamawianie nowej kolekcji do Polski?
Zamawianiem
produktów zajmuje się Brand Manager marki OPI w Polsce. Kiedy dostajemy
informację od OPI o nowej kolekcji, rozpoczynamy analizę zapotrzebowania na
dane kolory i powstają prognozy zamówienia. Nowa kolekcja dociera do nas wraz z
produktami regularnymi, drogą morską lub lotniczą. Najczęściej jest już w
naszym magazynie na długo przed wprowadzeniem jej do sprzedaży.
Ile czasu
trwa wprowadzenie na rynek nowej kolekcji od momentu kiedy się Państwo o niej
dowiadują?
O
kolekcji Brazil na przykład dowiedzieliśmy się we wrześniu. Czyli mamy mniej
więcej około 5 miesięcy na wprowadzenie produktu na rynek. Wcześniej zanim
kolekcja trafi do sprzedaży, zamawiamy produkty pod PR. Są to produkty dla
dziennikarzy i prasy kolorowej. Oni muszą wiedzieć o nowej kolekcji
przynajmniej 2 miesiące wcześniej, dlatego że przygotowują swoje magazyny
właśnie z 2 miesięcznym wyprzedzeniem.
Czy
można kupić lakiery OPI stacjonarnie bezpośrednio od firmy Beauty In?
Tak.
Mamy autoryzowane oddziały naszej firmy Beauty In jako dystrybutora marki OPI.
Takie oddziały znajdują się w Warszawie, Gdańsku i Krakowie oraz w Łodzi –
siedzibie głównej. W tej chwili
pracujemy nad otwarciem oddziału w Poznaniu. Myślę że w ciągu roku uda się go
otworzyć.
OPI
często oferuje gadżety, które można kupić w zestawach, czy można je nabyć
oddzielnie?
Nie.
Gadżety dodawane są do zestawów jako bonus.
OPI
stworzyło mieszalnik do GEL COLORS oraz zwykłych lakierów. Czy będzie go można
kupić w Polsce?
Tak,
spodziewamy się go. Nikt go wprawdzie
jeszcze nie widział, jedynie na zdjęciu.
Wiadomo
w jakiej będzie cenie?
Nie.
Z tego co mi wiadomo, będzie dodawany do zestawów jako gratis. Czy będzie
sprzedawany osobno, tego nie wiem.
Nagle
zrobiła się moda na lakiery hybrydowe. Firma OPI wypuściła również swoje kolory
w hybrydzie. Najpierw powstała bazowa seria, która jest uzupełniana o kolory z
nowych kolekcji. Czy będą uzupełniane starsze kolekcje, które mają bardzo ładne
kolory ale nie ma ich w GEL COLOR.
Najważniejsza
sprawa, nasz żel kolorowy (Gel Color) nie jest hybrydą! Jego skład chemiczny
jest zupełnie inny niż w przypadku lakierów hybrydowych. Ma inny wpływ na
płytkę paznokciową.
Sukcesywnie
nasza kolekcja gel color uzupełniana jest o lakiery klasyczne i nowości.
Niedawno pokazał się zestaw kolorów czerwieni, które są topowymi czerwieniami
OPI. Przed nami kolory letnie brights w żelu.
Czy
istnieje szansa obniżenia cen lakierów OPI w Polsce? bo cena 50zł w Sephorze
czy Douglasie jest ceną kosmiczną, tym bardziej że OPI nie jest łatwo dostępną
marką.
OPI
to prestiżowa marka. Cena zależy od jakości. Perfumerie typu Douglas i Sephora
w swojej ofercie mają marki selektywne, zatem ceny nie powinny szokować. Być
może wkrótce dostępność OPI w ogóle zostanie ograniczona – słyszałam o takich
założeniach. Dostępność produktów ma być kontrolowana.
Czy
wy jako dystrybutor odpowiedzialny za rynek polski możecie sugerować pomysł na
nową kolekcję?
Kiedyś
zaproponowaliśmy powstanie kolekcji Poland. Twórczyni marki – Suzi Weiss Fishmann
wzięła to pod uwagę. Ostatecznie doczekaliśmy się trzech kolorów dedykowanych
Polsce w kolekcji Euro Centrale.
Jakie
czekają nas nowości na lato?
Szykuje się
wspaniała kolekcja Coca - Cola. Jest to wybitnie ważna dla OPI kolekcja,
ponieważ podpisanie umowy z Coca - Colą jest dużym osiągnięciem. 2 ikony, 2
najbardziej rozpoznawalne butelki na świecie w różnych kategoriach. Pracujemy
nad fantastycznymi kampaniami reklamowymi w prasie. I nie ze względu na same
kolory tylko ze względu na kooperację dwóch wybitnych marek. Pamiętajmy że w
grupie Coca - Coli jest jeszcze Fanta i Sprite. I również pojawią kolory pod te
napoje. Widziałam już lakiery. Kolory odpowiadają opakowaniom napojów z grupy
Coca-Coli. Kolekcja ta w Polsce pojawi się na początku czerwca. Oprócz Coca -
Coli pojawi się kolekcja lakierów neonowych, obłędnych, przepięknych!
Usłyszałam
też że będzie kolekcja dla Forda Mustanga. Z tym że tutaj nie wiem czy będzie
dostępna poza Stanami Zjednoczonymi, bowiem Ford Mustang nie jest zbyt
popularny w wielu krajach poza USA.
super wywiad:D tylko nie podoba mi się to że mają zmiejszyć dostęp. bez sensu zupełnie.
OdpowiedzUsuńmało tego, na targach też może nie będzie sprzedaży
UsuńWrrrr, to nie są dobre wiadomości :(
UsuńSzczególnie, że w sklepach typu Sephora nowe kolekcje pojawiają się z dużym opóźnieniem a i jakość samych lakierów pozostawia wiele do życzenia. Niejednokrotnie widziałam brzydko rozwarstwiony lakier, bo był wielokrotnie otwierany :/
jak dziwnie, że na targach może ich nie być! o.o
Usuńo tym topie z Bonda marzę do dzisiaj a jest całkowicie nie osiągalny...
OdpowiedzUsuńŁał, w końcu coś do poczytania, a nie tylko nowości (zagraniczne blogi są pierwsze, zero zaskoczenia :-P, btw o Coca Coli i Mustangu też już słyszałam) i piaski...
OdpowiedzUsuńBardzo udany wywiad :-) Gratuluję! Mam nadzieję, że będziesz dawać więcej takich wpisów bo to duża rzadkość na polskich blogach no i świetny pomysł!
ale super pomysł na posta i super wywiad! z przyjemnością przeczytałam :D
OdpowiedzUsuńOh niech kolekcja mustanga będzie dostępne w Europie <3
OdpowiedzUsuńBardzo fajny wywiad, podobają mi się tego typu posty! :)
OdpowiedzUsuńŚmiesznie, że na początku listy najbardziej popularnych kolorów jest granat... :D Najbardziej z tej grupy podoba mi się Dutch Tulips ^^ Bardzo jestem ciekawa tej kolekcji z Coca-Colą! :D
Najlepiej sprzedającym się kolorem jest Big Red Apple. Kolory na zdjęciu umieściłam losowo.
UsuńChciałabym kiedyś spróbować ten lakier z drobinkami złota, ale to chyba tylko z czystego snobstwa :D
OdpowiedzUsuń